Vyberte stránku

Dnés se podívám zpátky do minulosti na to… Tuhle legendární větu z vysílání Evropy 2 zná snad skoro každý. Jenže v tomhle případě to vlastně zas tak dávná minulost není. Pojďme se tedy taky na chvíli podívat do historie, ve které vlastně můžeme zůstat, protože se zanedlouho stane přítomností.

Zákonodárci totiž schválili novelu, která zavádí opětovné vybírání poplatků od vlastníků těch vozidel, které jsou zaregistrovány, ale neplatí za něj zákonné pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, tedy povinné ručení.

Tohle už tu jednou bylo

Ano, bylo. Pokuty za registrované nepojištěné vozidlo se už v minulosti vybíraly. Došlo ale ke zrušení vybírání těchto poplatků, a to třeba kvůli chybám v registru vozidel. Odhaduje se, že v současné době jezdí po silnicích v České republice přes 130 000 nepojištěných vozidel. Řidiči těchto vozidel pak způsobují škody ročně za přibližně 350 milionů Kč. A kde se tyto peníze berou? Vše je hrazeno z tzv. garančního fondu, ve kterém jsou jednak úspěšně vymožené peníze řidičů, kteří nehodu s nepojištěným vozidlem způsobili (cca 30 %) a zbylých 70 % tvoří příspěvky pojišťoven nabízejících povinné ručení.

Kvůli stále zvyšujícímu se počtu škod, tak zákonodárci znovu vrátili pravomoc a pověřili Českou kancelář pojistitelů pro vybírání poplatků za vozidla bez povinného ručení. Příspěvek se podle novely bude počítat jako součin počtu dní, kdy bylo vozidlo bez pojištění a příslušné sazby, kterou by podle druhu auta stanovilo vyhláškou ministerstvo financí.

Kolik zaplatím, aneb jaká je výše poplatku?

Poplatek, který bude neplatičům účtován, se bude roznat součinu počtu dnů, po které bylo vozidlo nepojištěno a příslušné sazby, kterou svou vyhláškou stanovilo Ministerstvo financí. Takováto pokuta se může vyšplhat až do 40 000 Kč.

A tak nezapomeňte na žádné své mazlíčky v garáži, mohl by se Vám totiž jeho jinak nenákladný provoz pěkně prodražit.

 

Štěpán Morávek

Váš osobní rádce na finance

Mohlo by Vás také zajímat

Digitální komunikace v Allianz? Jaký je trend?

Komunikaci pomocí e-mailu, telefonu či klientského portálu vítá či dokonce vyžaduje 83 procent všech nových klientů Allianz pojišťovny. V listopadu loňského roku se 75 procent veškeré příchozí komunikace do pojišťovny odehrálo digitální cestou, přičemž Allianz zvládla...

číst více

2 roky, 6 měsíců, 15 dní

Vážení klienti, přátelé, návštěvníci mých stránek, 1. 4. 2015 se psal další, pro mnohé obyčejný, aprílový den. Pro mě to ale žádný apríl, jak je zvykem, nebyl. (A dokonce to tak zůstalo dodnes.) V ten den se totiž začal psát opravdový příběh. Profesní narození, od...

číst více